Dacă ești liber profesionist, specialist în domeniul tău și vrei în anul 2022 să-ți crești prezența online și să construiești un brand de succes, citește acest blog până la final și vei afla lucruri foarte importante!

Trăim într-o eră digitală, iar stilul nostru de viață din ultima perioadă a amplificat și mai mult acest lucru. Informația de astăzi se adresează în mod special liber profesioniștilor, oamenilor de specialitate din diferite domenii, dar pot fi valoroase și business-urilor medii sau mari din multe alte domenii de activitate.
Am spus că ne adresăm unei categorii speciale tocmai pentru că așa ne va fi mult mai ușor să înțelegem ceea ce avem de transmis.
În ultima perioadă observăm un interes din ce în ce mai mare în ceea ce privește promovarea online a business-urilor pentru construirea acestora, atât în mediul digital, cât și offline. Dar, având în vedere ceea ce am spus de la început că trăim într-o eră digitală, foarte multe business-uri își îndreaptă atenția către mediul online și, bineînțeles, în această categorie intră și liber profesioniștii.
O să vă enumerăm câteva lucruri de care e bine să ții cont dacă ai început deja sau urmează să începi acest proces. Dacă nu ai apucat până acum să-l începi, este chiar mai bine, pentru că vom aborda lucruri care te vor ajuta să abordezi lucrurile așa cum trebuie chiar de la început.
În întâlnirile noastre cu clienții, am discutat despre ,,Cum ar trebui să se numească brandul pe care eu vreau să-l construiesc?”. Alegând să ne adresăm în mod special liber profesioniștilor, cum ar fi medici, avocați, arhitecți, medici, hairstyliști, IT-iști, croitori, oameni care stăpânesc foarte bine meseria pe care o practică – numele este cel mai important element de branding.
De ce spunem asta? Deoarece trebuie să vă gândiți în felul următor: cât de greu sau cât de ușor se pot atașa oamenii de un nume?
Cei mai mulți dintre noi, înainte de a ne porni afacerea, stăm și ne gândim cu zilele, săptămânile, sau poate chiar cu lunile la un nume perfect. Astfel, încercăm să inventăm tot felul de lucruri, să asociem numele cu tot felul de elemente, pentru a găsi acea semnificație pentru a ne numi așa cum ne dorim.
De cele mai multe ori, ne complicăm singuri, fiindcă lucrurile ar trebui păstrate foarte simplu: afacerea ta ar trebui să-ți poarte numele.
De ce? Gândește-te cât de ușor vei fi identificat în piață atunci când cineva se va gândi la ceea ce faci tu. Este mult mai ușor să asociezi o persoană umană decât un nume, o afacere sau o firmă, iar percepția publică va fi clară: oamenii nu vor avea cum să confunde pe cineva cu altcineva. Numele tău poate este unic, este răsunător și atunci șansele ca cineva să te copieze sunt foarte mici.

În același timp, odată cu acest pas intervine și cea mai mare frică care apare atunci când cineva își numește business-ul după propriul său nume: aceea de a fi perceput ca unicul specialist din afacere. Îți vei crește echipa, numărul angajaților sau a specialiștilor din business-ul tău, dar te gândești că oamenii vor vrea în continuare să vină la tine.
Frica aceasta este justificată și este des întâlnită. Partea bună e că există căi prin care încă de la început poți seta și poți educa audiența să-ți înțeleagă business-ul și să înțeleagă că nu ești de unul singur.
Totul ține de modul în care îți vei educa clienții.
Am întâlnit această problemă în colaborările pe care le avem alături de clienții noștri și chiar am primit întrebarea: ,,Cum să facem în așa fel încât lumea să nu mă mai caute doar pe mine?”. Răspunsul a fost ,,Găsim o variantă prin care o să scoatem în evidență conceptul, afacerea, îi scoatem în evidență și pe ceilalți colegi, iar oamenii vor înțelege că nu este vorba de o singură persoană la mijloc”. Faptul că ceilalți oameni lucrează alături de tine este garanția calității pe care tu o oferi prin ei.
În acest moment apare cea de-a doua frică, foarte justificată: ,,Dacă eu investesc în oameni, în colegi, în alți specialiști să-i promovez, ce se întâmplă când aceștia pleacă? Îmi vor fura clienții?”. Bineînțeles că există acest risc, dar acesta există așa cum există toate celelalte riscuri în mediul de business, în viață, la nivel general, etc. Modul prin care tu îți vei construi oamenii din jurul tău și modul prin care îi vei ține alături de tine va fi responsabilitatea ta. În schimb, clar este că, în ceea ce privește percepția pieței, atunci când tu ai construit un concept, un loc, un business care predică calitate, care se situează corect în piață și are grijă de clienții lui, indiferent că cineva a plecat de la tine și ți-a furat clienții, dacă acea persoană nu se ridică la nivelul la care era atunci când lucra cu tine (și de cele mai multe ori chiar se întâmplă astfel!), clienții se vor întoarce la concept – la business-ul tău – fiindcă așa se va înțelege și se va filtra calitatea serviciilor oferite.
Da, există acest risc, dar este unul asumat. Este mult mai grav să plafonezi calitatea serviciilor pe care le oferi doar pentru că îți este frică să-l promovezi pe X sau pe Y. Pe termen lung, faptul că împrăștii iubire în loc de negativism ți se va întoarce înzecit!
Poate cel mai important lucru pe care îl vom discuta astăzi este cât de repede crește un personal brand care îmi poartă numele VS o afacere într-un domeniu (să spunem că ești un medic dermatolog care își deschide o clinică de înfrumusețare). Numele, locul și clinica ca business VS tu în rol de specialist, de medic: ultima este net superioară!
De 5-10 ori mai repede o să crească un personal brand, un specialist comparativ cu o afacere, iar acest lucru se întâmplă, în primul rând, datorită a tot ce am menționat mai sus, dar și datorită faptului că, în cele din urmă, mediul online este unul rece.
Ceea ce noi trebuie să înțelegem este că întotdeauna oamenii vor cumpăra și te vor aprecia pe bază de emoție, iar când ești în spatele unui ecran pentru oameni este foarte greu să simtă, să înțeleagă și să perceapă valoarea pe care tu o oferi. Atunci, este foarte important ce le oferim și cât de apropiați suntem de oameni prin aceste mijloace, prin procesul nostru de creare de conținut, de community management, cum le răspundem la comentarii, dacă le răspundem, cum le răspundem la mesaje, șamd.
În concluzie, business-ul pe care trebuie să-l construiesc ca personal brand îmi poate purta numele, nu trebuie să-mi fie frică să-mi promovez oamenii, să-mi promovez echipa și conceptul, trebuie să am grijă să le ofer oamenilor valoare, să interacționez cu ei, să le răspund la mesaje și la comentarii. Vă asigurăm că, în situația în care te îndrăgostești de acest proces, într-o perioadă medie de 6 luni – 1 an, maxim 1 an și jumătate, ceea ce vei constata că se întâmplă în business-ul tău și în viața ta nici nu te gândești că ar fi posibil în acest moment.