Care sunt 3 dintre cele mai comune greșeli pe care noi le-am întâlnit când vine vorba de construirea unui brand personal?
Construirea unui brand personal este, din punctul nostru de vedere, una dintre cele mai bune strategii de marketing pe care le poți aborda în 2022.
Așa cum am mai discutat pe canalul nostru de YouTube, mai ales dacă te afli într-o categorie/domeniu de specialitate și ești liber profesionist, cu atât mai bine. Îți vom împărtăși câteva dintre cele mai comune greșeli pe care noi le întâmpinăm în piață când vine vorba de construirea unui personal brand. Cu siguranță mai sunt și altele. Cu siguranță, poate, pentru unii dintre cititorii noștri nu sunt cele mai importante, dar sunt unele dintre cele mai comune.
Nu poți fi one-man army în acest proces
În primul rând, dintre cei mai mulți oameni cu care am stat de vorbă și pe care i-am găsit în plin proces de construire a unui personal brand, ne-am dat seama că încearcă să facă totul de unii singuri. Și așa cum tu ești specialist în domeniul tău de activitate, știi exact meseria pe care tu o practici, la fel există persoane care realizează aceste lucruri legate de marketing, de branding, de filmat, de editat, de implementat mult mai bine decât tine, deoarece una dintre aceste activități este specialitatea lor.
Din punctul nostru de vedere, dacă vrei mai întâi să vezi dacă ți se mulează acest proces, poți să o faci și singur o perioadă și tocmai de aceea realizăm acest blog – pentru a-ți oferi informații ce te pot ajuta în acest proces, dar este foarte important să ai în vedere că în momentul în care ți-ai dat seama cum funcționează acest proces, dacă este sau nu pentru tine și începi să vezi rezultatele, să iei în calcul că poți apela la cineva și să-ți externalizezi acest serviciu.
Noi, ca și agenție de marketing, ne-am dat seama foarte repede în momentul în care am pornit acest business că cineva nu are cum să fie specialist sau să stăpânească foarte bine mai multe componente, meserii și activități.
Ce vrem să spunem cu asta? O singură persoană nu poate să și filmeze bine, să și monteze bine, să creeze și texte foarte bune, să cunoască și orele la care trebuie să fie implementate, să aibă o strategie prin care să știe cum și pe ce platforme să distribuie conținutul, și să creeze grafică și restul de componente necesare.
Mai mult decât atât, haide să fim sinceri: dacă ai face aceste lucruri așa cum trebuie, o zi întreagă nu ți-ar fi necesar pentru a face tot ceea ce ai vrea, de fapt, să faci pentru a construi un brand personal. Asta înseamnă că nu ai mai avea timp să-ți practici meseria.
Plecând de la această primă greșeală despre care am discutat, vine și a doua greșeală pe care o întâmpinăm foarte des, și anume:
Nu există constanță.
Când începem să facem ceva nou, cu toții suntem foarte entuziasmați, și ne bucurăm să o facem, fiind siguri că o să o putem face cu plăcere mult timp de acum înainte. În schimb, după foarte puțin timp, luăm o pauză sau renunțăm fiindcă realizăm că nu avem timp și pentru asta.
Dacă ne întrebați pe noi, consecvența și constanța acțiunilor este regula numărul 1 atunci când vine vorba de construirea unei prezențe online, unui brand și așa mai departe. De ce? Pentru că restul sunt variabile. Avem dovezi și exemple clare de persoane, de business-uri care au creat conținut pentru o perioadă foarte lungă de timp, chiar dacă a durat mai mult timp ca să obțină succesul pe care și-l doreau (cum ar fi 3-5-7 ani) – acel succes, chiar dacă a venit mai greu, ei făcând lucrurile așa cum trebuie, a venit în final.
Asta înseamnă că, externalizând un serviciu, în momentul în care vrei cu adevărat să construiești un personal brand, este unul dintre cele mai mari beneficii, deoarece, cu siguranță, dacă ai găsit echipa sau omul potrivit, el își va face treaba independent de ceea ce faci tu și, practic, ți-ai asigurat regula numărul 1 în procesul tău de construire a brandului personal: constanța.
Un alt aspect foarte important este modul în care comunicăm cu audiența.
Fiind specialiști într-un domeniu, de cele mai multe ori, folosim o anumită terminologie sau anumite moduri de exprimare. Întrebarea adevărată este: oare oamenii care ne urmăresc înțeleg cu adevărat ceea ce noi vrem să spunem?
Se spune că un specialist adevărat trebuie să poată transmite informația astfel încât să poată fi înțeleasă chiar și de un copil de 7 ani, iar acest lucru poate fi una dintre cele mai mari provocări ale tale, deoarece te gândești la 2 lucruri foarte importante: dacă vorbesc prea elevat, oamenii nu or să mă înțeleagă, dacă vorbesc prea simplu, colegii mei din domeniu nu mă vor percepe ca pe un expert, ca pe un specialist în meseria pe care o practic.
Recomandarea noastră este să alternezi modul de exprimare, dar focusul să fie într-un stil foarte simplu de înțeles. Este mult mai important să atragi publicul în general, să atragi potențialii tăi clienți decât să încerci să-ți mulțumești colegii din domeniu. Pentru oameni, este foarte important să li se răspundă la cele mai mari probleme, la cele mai mari întrebări. Iar de multe ori ceea ce am vrea noi să transmitem poate să nu coincidă cu ceea ce ar vrea ei să audă.
În acel moment, este foarte important să luăm feedback constant din piață, să ne dăm seama care sunt cele mai comune probleme pe care ei le întâmpină și să le explicăm exact așa cum am menționat mai sus, adică pe înțelesul lor, și să le oferim sfaturi clare despre ce ar trebui să facă pentru a-și îmbunătăți viața.
Cea de-a treia greșeală care influențează cel mai tare viteza de creștere a unui personal brand este
Judecarea conținutului
Înainte de a posta, ne gândim la poză, la video, la text, dacă o să fie sau nu apreciate de public, de audiență. Gândește-te că acum afli informații de la o echipă cu experiență în domeniul marketingului, care lucrează deja cu clienți activi de foarte mult timp și în foarte multe domenii, dar ceea ce îți putem mărturisi sincer este că de cele mai multe ori conținutul pe care îl consideram potrivit, că o să prindă cel mai bine în comunitate – ai ghicit! Nu a prins. Însă, conținutul pe care nu-l consideram inedit sau neapărat atractiv a prins foarte multă aderență.
Într-adevăr, după perioadă lungă de creare de conținut și de analiză, există câteva rapoarte și statistici din care putem estima cam ce își dorește publicul să vadă, dar acest lucru poate deveni cea mai mare capcană a noastră, pentru că în momentul în care încercăm să mulțumim publicul, începem să devenim irelevanți. Asta înseamnă că ne îndepărtăm de la misiunea noastră principală, de a oferi valoare, de a educa oamenii, iar în momentul în care încercăm să-i mulțumim doar pe ei nu mai oferim aceste lucruri.
Ceea ce îți putem garanta este că atâta timp cât îți documentezi activitatea și știi cine ești cu adevărat, oamenii te vor aprecia, oamenii potriviți vor apela la serviciile voastre, iar acest lucru este sustenabil pe termen mediu și lung. Niciodată nu o să îți epuizezi conținutul sau ideile, nu o să ți se îngreuneze acest proces și va fi ceva ce va dura în timp.